W ramach przedsięwzięcia pn. Poznaj Polskę odbyła się trzydniowa wycieczka do Warszawy
uczniów klas IV-VIII ze Szkoły Podstawowej w Naprawie. Dzięki przedsięwzięciu dzieci poznały stolicę, jej najważniejsze tradycje, zabytki kultury i historii oraz osiągnięcia polskiej nauki.

Wycieczka rozpoczęła się od spaceru po Muzeum Łazienki Królewskie, gdzie uczniowie mogli zobaczyć w zimowej scenerii m.in. Oranżerię, Pomnik Chopina, Pałacyk na Wodzie oraz Belweder.
Kolejnym punktem było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, które oddziałując obrazem, światłem, dźwiękiem oraz niepowtarzalną aranżacją wnętrza z wykorzystaniem efektów multimedialnych, w zdecydowany sposób przybliżyło młodzieży powstańczą
rzeczywistość. 

Dzień drugi rozpoczął się od zwiedzania Zamku Królewskiego – Muzeum. Rezydencja Królów Rzeczypospolitej. Następnie uczniowie udali się na spacer po historycznym zespole miasta
z Traktem Królewskim. Odwiedzili najważniejsze miejsca stolicy – Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Archikatedrę św. Jana, Rynek, Kolumnę Zygmunta, pomnik Syrenki, Pałac Prezydencki i Kościół św. Anny. Wielu wrażeń dostarczyła im wizyta na Placu Józefa Piłsudskiego, gdzie mogli uczestniczyć w zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Kolejnym punktem wycieczki były Biblioteka Uniwersytecka, a następnie Centrum Nauki Kopernik, które okazało się dla uczniów jedną z najważniejszych atrakcji. Liczne doświadczenia i eksperymenty stworzyły
uczniom warunki do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności w unikatowym środowisku edukacyjnym. 

Ostatniego dnia wycieczki, pod kierunkiem edukatora dzieci uczestniczyły w zajęciach muzealnych w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Wędrowali „Szlakiem sarmackim”, uzupełniając mapę edukacyjną oraz przebierając się za XVII – wiecznych Sarmatów. Podczas pobytu w ośrodku noclegowym ulokowanym w sercu Puszczy Białej, nad Zalewem Zegrzyńskim, uczniowie mieli doskonałą okazję na budowanie relacji międzyludzkich oraz zacieśnianie więzi rówieśniczych poprzez liczne rozmowy, gry i zabawy integracyjne.

Przedsięwzięcie pn. Poznaj Polskę dało uczniom niepowtarzalną okazję na trzydniowy pobyt w stolicy i zwiedzanie jej najważniejszych

obiektów. Dzięki wsparciu finansowemu, każde dziecko, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło wziąć udział w wycieczce.