Deklaracja dostępności Strona Internetowa Gminy Jordanów
Urząd Gminy w Jordanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Internetowa Gminy Jordanów.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-09-23
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- 1.1.1 – Treść nietekstowa
- 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie)
- 1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie)
- 1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie)
- 1.2.4 – Transmisje audiowizualne
- 2.1.1 – Nawigacja klawiaturowa
- 2.1.2 – Fokus nawigacji
- 2.4.1 – Szybka nawigacja
- 2.4.4 – Cel linku (w kontekście)
- 3.1.1 – Język strony
- 4.1.1 – Parsowanie
- 4.1.2 – Nazwa, rola, wartość
Wyłączenia
- - Zamieszczone filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- - Zamieszczone w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, pliki zostały publikowane przed wejściem ustawy o dostępności cyfrowej,
- - Zamieszczone w postaci załączników w formie skanów nie są zgodne gdyż publikowane zostały przez wejściem ustawy o dostępności cyfrowej,
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Fabia.
- E-mail: informatyk@gmina-jordanow.pl
- Telefon: 18 26-87-614
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Jordanów
- Adres: Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
- E-mail: urzad@gmina-jordanow.pl
- Telefon: 18 26-87-600
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Jordanowie obejmuje dwa budynki.
Budynek Nr 1 znajduje się przy ul. Rynek 2. Do zakończenia remontu jest on zamknięty i wyłączony z obsługi mieszkańców.
Budynek Nr 2 znajduje się przy ul. Mickiewicza 3. Obejmuje on połączone dwie części, starą i nową. W starej części znajduje się przyziemie, parter i 2 piętra. Dostęp do przyziemia bezpośredni od ulicy Mickiewicza bez konieczności pokonywania schodów. Do pomieszczeń Urzędu Gminy w Jordanowie znajdujących się na parterze i dwóch piętrach budynku prowadzą schody. Osoba niepełnosprawna w przyziemiu powiadamia pracownika o swojej obecności i potrzebie załatwienia sprawy. Pracownik, przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu jej obsłużenia. Nowa część budynku jest 3-kondygnacyjna. Dostęp na parter budynku jest bezpośrednio z parkingu. Osoba niepełnosprawna może pokonać schody przy użyciu platformy po uprzednim wezwaniu pracownika. W przypadku konieczności załatwienia sprawy w biurach na II piętrze nowej części, pracownik, przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika.