Kolorowe miejsce relaksu, wspólnej wesołej zabawy, pełne głośnych, uśmiechniętych dzieci spragnionych kontaktu z rówieśnikami. Jak jednak utrzymać tą radosną atmosferę w czasie pandemii?


Z ogromnymi obawami wznowiliśmy działalność Placówki Wsparcia Dziennego na terenie Szkoły w Toporzysku i Łętowni w trybie stacjonarnym. Opracowane zostały specjalne procedury dotyczące zasad zachowania bezpieczeństwa na terenie placówki. Zgodnie z nimi uczniowie/rodzice wchodzący do szkoły już na drzwiach wejściowych napotykają pierwsze informacje dotyczące potrzeby zachowania odpowiedniego dystansu, dezynfekcji rąk, noszenia maseczek.


Praca na zajęciach została zaplanowana zgodnie z obowiązującymi rekomendacjami.

Nauczyciele organizując zajęcia zwracają uwagę, by prowadzone zabawy nie wymagały wzajemnego dotykania się dzieci, ani dotykania tych samych rzeczy. Biorąc pod uwagę wielość zabaw znanych nauczycielom i wychowawcom, zawsze jesteśmy w stanie wybrać te, które są bezpieczne lub tak je zmodyfikować, by nie wymagały bliskiego kontaktu z innym uczniem.


Maseczki


Większość dzieci uważa, pilnuje i dba o swoje osłony, by móc z nich korzystać w razie potrzeby. Zdejmują w sali świetlicowej i na zajęciach, ale zakładają przy wyjściu na korytarz, do toalety. Dzieci pogodziły się z taką koniecznością i nie narzekają na potrzebę zasłaniania ust i nosa. Szybko dostosowały się do nowej sytuacji i jest to dla nich już tak oczywiste, jak noszenie plecaka.


Rodzice


Rodzice nie wchodzą na świetlice .Wychowawcy mają więc utrudniony kontakt z opiekunami dzieci. Minęły czasy, gdy rodzic przychodził i można było przez chwilę porozmawiać o funkcjonowaniu dziecka w świetlicy, naszych obawach lub pozytywnych obserwacjach. Teraz kontaktujemy się z rodzicami mailowo lub telefonicznie.


Dzieci też częściej są nieobecne już przy lekkim katarze lub bólu gardła, co we wcześniejszych latach nie stanowiło przeszkody w uczestniczeniu w zajęciach.